حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

حبذا ...

از مقامات تبتّل تا فنا .. پلّه پلّه تا ملاقات خدا ..

مشخصات بلاگ
حبذا ...

لک الحمد یا ذالجود و المجد و العلی
تبارکت تعطی من تشاء و تمنع
الهی و خلّاقی و حرزی و موئلی
الیک لدی الاعسار و الیسر افزع
الهی اذقنی طعم عفوک یوم لا
بنون و لا مال هنالک ینفع
...

بایگانی

ما سهم زخم از لبخند شاداب شهریم ..

دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۵۵ ق.ظ

برایم جالب است که این وبلاگ هنوز هم، هر روز توسط آی پی های مشکوک از آمریکا چک می شود. چندی پیش به ایمیلهایم هجوم برده بودند. پیش تر به حساب بانکی ام. یعنی ازین فاصله هم رهایم نمی کنند ...

.

.

پ.ن:

در آمریکا،‌ عموما دانشجویان رشته های فنی که می توانند به تکنولوژی های بالا دسترسی پیدا کنند، هر ماه توسط اف بی آی مصاحبه می شوند. بعضا ماهی یکبار می شود هفته ای چندبار. گاهی هم فصلی می شود. بهار یکی و تابستان یکی و پاییز،‌ که دست از سرت بر نمی دارند. وقتی آمدم ایران، به دوستان می گفتم حداقل از دست این بازپرسی های اف بی آی راحت شدیم!

حالا شنیدم که در مذاکرات، طرف آمریکایی لیستی بیست و سه نفره داده است که با آن ها به طور مرتّب مصاحبه شود! انگار قید هم کرده اند که این لیست ممکن است به مرور زمان اضافه شود. 

اف بی آی در تهران هم ما را رها نمی کند یعنی؟

  • ۹۴/۰۳/۱۱
  • ح.ب

نظرات  (۲۰)

با سلام خدمت شما دوست گرامی.

سایت بسیار خوبی دارید.

می توانید از سایت خبری تحلیلی ما هم بازدید کنید.

panabosh.blog.ir

شما می توانید با ما تبادل لینک کنید.

ابتدامارا در سایت خود لینک کنید .

آدرس سایت تان را به صورت نظر در سایت برای ما ارسال کنید.

 panabosh  سایت خبری تحلیلی

باتشکر از شما دوست گرامی.

منتظر نظرات تان هستیم.

سلام
از استفاده از این پست در جایی دیگر _البته با درج لینک و نام نویسنده_ که اشکالی ندارد؟
پاسخ:
سلام. قطعا بدون نام درج کنید. 
سه سوال

طرف ایرانی پذیرفته که این کار را انجام دهد؟

از کجا شنیده اید؟

شما لیست را دیده اید و نام شما هم در آن بوده؟

منبع اخبار محرمانه کشور که اعلام نمی شوند اما می توان با ذکر شنیدم و یکی گفته علنی کرد کجاست که یک عده ای به آن دسترسی دارند و ما نداریم. اگر منبعی دارد لطفا منبعش را هم ذکر کنید. این چه جور اطلاع رسانی است.

حقیقتا انصاف داشتن در سخن آسان است و در عمل سخت... هر وقت اف بی آی با شما در تهران مصاحبه کرد بیایید خبرش را منتشر کنید. آنوقت نه تنها انتقادی به رویکرد شما وارد نیست بلکه حق هم با شما است.... شما لیست را دیده اید؟ نام شما هم در آن بوده؟ احیانا آقای کریمی قدوسی و کوچک زاده که خبرش را به شما نداده اند.

شما حتی همین مطلب را هم که می خواهند منتشر کنند می گویید نامتان را بردارند؟ چرا؟ شما که به اصول علمی و اخلاقی اعلام خبر آگاهی دارید چرا.... انگار گروهی از اشباح در این کشور اخبار را در گوش هم پچ پج می کنند بدون اینکه منبعش مشخص باشد. انگار عادت کرده‌ایم غیر مستند و غیر مسئولانه سخن بگوییم.

پاسخ:

سلام. 

اولا: ماجرای لیست بیست و سه نفره توسط دبیر شورای امنیت ملی مطرح شده است.
ثانیا: بنده در حدی نیستم که در آن لیست باشم. کاش می شد باشم ولی نیستم. 
ثالثا: اراده ی مصمم رهبری انقلاب اینست که این اتفاق نیفتد و از طرف ایرانی پذیرفته نشود. امیدوارم اینطور شود. 
رابعا: منظور از جمله ی آخر،‌تمام جامعه ی علمی کشور است. 
خامسا: لحن نوشتن شما نشان می دهد که درگیر مسائل سیاسی جناحی و اسیر گفتار افراد خرده پا در سطح سیاسی کشور شده اید. پیشنهاد می کنم بهتر و دقیق تر بنگرید. یا حق

میگفتن که نفر اول لیست کسی بوده که سه بار میخواستن ترورش کنن و زنده مونده.خدا اخر و عاقبت این دولت رو ختم به خیر کنه.
.........
وقتی اقا میاد میگه من اجازه نمیدم فلان و فلان بشه یعنی اینکه اون حرام لقمه ها یه چیزی گفتن دیگه.منظور نویسنده این نبود که میخوان منو بازجویی کنن.داره کلا خبث طینت طرف رو میگه
هیچ غلطی نمی توانند بکنند..
شمخانی هم مدعی شده که نفر اول لیست مذکور است

برداشت توهین آمیز نکنید اما چند دو هفته پیش یک راننده تاکسی گفت "شما دستت تو کاره و آشنا داری ببین اسم منم تو لیست هست"
پاسخ:
:)
سلام
در مصاحبه دقیقا از  چه مواردی سوال میشه؟
پاسخ:
سلام.

در یک مصاحبه از من،‌ انواع و اقسام سوال ها را پرسیدند. از مدل ماشینی که رانندگی می کنم گرفته تا نظرم راجع به سید حسن نصرالله. تا اینکه دقیقا روی چه چیزی کار می کنم این روزها. 
خیلی ممنونم از دلسوزی و نگرانی تان. ان شاء الله همه بتوانیم منصافه و غیر مغرضانه سخن بگوییم. خوشبختانه من طرفدار هیج جناح سیاسی نیستم. شاید با طرفداران جناح های سیاسی مشکل داشته باشم ولی خودم هیچ تعلق قلبی و تفکراتی به جناحی ندارم. کارهای مهمتری در زندگیم دارم.

شما اینقدر باهوش هستید که تفاوت متن خودتان را با صحبت های آقای شمخانی متوجه شوید. ایشان گفته اند مسئولان و متخصصان. شما در مورد دانشجویانی که در آمریکا بازجویی شده اند صحبت می کنید و این مصاحبه ها را ادامه همان بازجویی ها می دانید.

در صحبت های ایشان درباره بازرسان آژانس انرژی اتمی صحبت شده ولی شما می گویید اف بی آی!

یک منبع بیاورید که گفته باشد طرف ایرانی پذیرفته اف بی آی در تهران با دانشجویانی که در آمریکا تحصیل کرده اند بازجویی یا مصاحبه کند.

این دو متن واقعا تفاوتی ندارد؟ ایا اینگونه تغییر محتوایی یک خبر منصفانه است؟ متن شما برای من گران نیست ولی اینکه فردی مثل شما چنین متنی می نویسند برایم گران است. چون نمی تونم بفهمم چرا آدم ها این کار را می کنند...

پاسخ:
برداشت شما از متن اشتباه است.
ابدا منطوق کلام این نیود ..
سلام
خدا رهبری عزیز رو حفظ کند که این چنین پای آرمان های امام و شهدا ایستاده اند.یک تنه !!! امیدوارم چنین چیزی رخ ندهد اما  خب نظر کدخدا هم شرط است دیگر و گرنه مذاکره چرا؟!!!!
  • مشق های آدم شدن
  • بنده خدایی میگفت اگر جوری دارم زندگی میکنم که دشمن به فکر شهید کردنم نیست و منو خطر حساب نمیکنه به درد نمیخورم.


    سلام ، برادر ح، در سرویس بیان اکثر آی پی ها واقعی نیستند،مثلا وبلاگ من بینهایت بازدیدکننده از رومانی و روسیه دارد و قبل ترها از امریکا!!!

    پاسخ:
    سلام. این موضوع را می دانم. آی پی هاس دیگری مقصودم است
    اگر این نظر بنده را حمل به بازجویی اف بی آی نمیفرمایید میشه بی زحمت بگین جوابتون در مورد سید حسن نصرالله چه بود؟
    پاسخ:
    خوب بادم نیست. کمانم گفتم از لبنانی ها و اعراب بابد پرسید. یک نظرسنجی ایشان را محبوب ترین چهره ی دنیای عرب می دانست ..
    من نمیدونم چرا اینقدر ما اهل کنایه زدنیم.  
    به نحوی که من وبلاگشون رو خوندم به هر حال این بنده خدا سه سال استنفورد درس خونده
    جوری پیام میذارید که انگار باکسی طرفید که پیام نور یه کوره ده بوده ..

    پاسخ:
    بسم رب الودود. تا بوده چنین بوده. و السلام
    سلام
    کامنت من چرا پاک شد؟
    پاسخ:
    سلام. عجیب است. من پاک نکردم ... دوباره بگذارید لطفا
    سلام،این کامنتى که اینجا مى ذارم هیچ ربطى به این پستتون نداره من همه ى پستارو مى خونم و اینى که الان مى نویسم یهوویى به ذهنم اومد درباره ى همین اندکى که از شخصیت مجازیتون مى دونم تو ذهنم ى مثال پیدا شد:
    من معلم علوم هفتم(دوم راهنمایی قدیم) هستم،خوب مباحث درسى خیلى سادس و پیش پاافتاده من خیلى مى شه که سرکلاس  مباحثُ خیلى پیجیده تر از درس مطرح مى کنم مثلا کتاب تاازه از اتم مى گه من تا فیزیک کوانتوم پیش مى رم ولى قصدم فقط و فقط اون حس کنجکاوى و علاقه ى بچه هاس که بگم چقد پیچیده تر از اونم هست بیایید اینم ى مثالش.اکثر پچه هام مخصوصا تنبلترا باا لذت وافرى گوش مى دن و تعجب مى کنن،دو دقیقه بعدم یادشون مى ره گرچه از اولم چیزى که مى گفتم و واقنن نمى گرفتن ولى همون حس تعجب و کنجکاویشون هدف من بوده اماااااا بعضى شاگردا مخصوصن زرنگترا اعصابشون حسابى خورد مى شه چون نمى تونن کاامل موضورو بفهمن اینم نمى تونن قبول کنن که بابا اینو واسه این نگفتیم که شما کامل بفهمید واسه برانگیختن علاقه و کنجکاوى شما بود،ولى چون توقع دارن کامل بفهمن و نمى فهمن اثرعکس گذاشته و زده ام مى شن از درس
    خلاصه!بدون هیچگونه توهینى نمى دونم چرا اون بچه زرنگا منو یاد شما انداختن،،،
    پاسخ:
    "من آن میوه ی لهیده ام. که طعم تند غرور می دهد امّا، دامن به دست باد نمی سپارد ... "
    بنده نویسنده این وبلاگ رو نمیشناسم اما  تو این وبلاگ خوندم این بنده خدا حداقل سه سال تو استنفورد تحصیل کرده ملت جوری کامت میذارن که انگار طرف محصل پیام نور یه ده کوره
    والا ..
    پاسخ:
    بسم رب الودود. تا بوده چنین بوده. و السلام
    متشکر از جوابت. حالا اگه ممکنه یه سوال دیگه بپرسم. اگر پسر یک کاره ای در آمریکا, مثلا معاون وزیر خزانه داری یا رییس دفتر انتخاباتی جرج بوش بیاد ایران درس بخونه (!!!) و مرتب هم اینجا و اونجا حتی تو تلویزیون از در و دیوار ایران بد بگه و از اینجور چیزها, وزارت اطلاعات ایران باهاش چیکار میکنه؟ روزی چند بار میخوانش برای استنطاق؟ اصلا وزارت اطلاعات فعلی رو ولش کن. اگر خودت رییس پلیس یا وزیر اطلاعات بودی با این دانشجوی آمریکایی مقیم ایران با این سوابق و فعالیت ها چه میکردی؟
    پاسخ:
    سلام. سوال خوبی است.

    1) تنها نه من،‌ که از اکثر دانشجویان ایرانی استنطاق می کردند. با تحقیر بعضا. میان دانشجویان عده ای بودند که برای آمریکا می مردند، ولی آن ها هم از بازجویی ایمن نبودند .. 

    2) ادبیات میش با ادبیات گرگ متفاوت است. اگر گرگ بیاید داخل گله ی میش،‌ من تا حد امکان راهش نمی دهم و اگر مجبور باشم او را کنترل می کنم. ولی وقتی یک میش برود داخل گله ی گرگ، داستان دیگری است ...


    :)
    آقا داستان گرگ و میش رو خییییلی خوب اومدید....
    عالی بود
    یاحق
    سلام

    اف بی آی ؟ !!!!!!!!!!!!!!!

    آژانس قرار بوده با اون افراد مصاحبه کنه نه اف بی آی. این اتفاق چندین بار در دولت های گذشته هم انجام شده حالا اینکه چی شده که چند قدمی توافق به یکباره فرمودند "اجازه نمیدهند" رو دیگه باید تاریخ قضاوت کنه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی